יום שבת, 20 באוגוסט 2011

"קליניקת המעצבים" הינו מיזם ייחודי ויוצא-דופן של החוג לעיצוב פנים, של המסלול האקדמי המכללה למינהל אשר תכליתו עזרה לקהילה. במסגרת "קליניקת המעצבים" סטודנטים ומרצים מהחוג לעיצוב פנים, פועלים בשכונות ברחבי הארץ, במטרה לחולל שינויים בחזות המבנים בשכונה, בשטחים הציבוריים ובחללי הבתים עצמם, תוך שיתוף פעולה מלא עם הקהילה המקומית, כמובן ללא תשלום. פעילות קהילת המעצבים הינה חלק מתכנית הלימודים.
 
אחד המיזמים שהגיע לסיומו לאחרונה, והושק במעמד ראש עיריית תל אביב, מר רון חולדאי,  הוא מועדון נוער במרכז היהודי-ערבי בשכונת עג'מי, יפו  -  בהנחיית שרה רופמן, מעצבת ומרצה בחוג לעיצוב פנים של המסלול האקדמי המכללה למינהל, וסטודנטים  בוגרי שנה ד', אשר הפרויקט הינו חלק מההתנסות המעשית שלהם במסגרת תוכנית הלימודים.  בהשקה נכחו הסטודנטים יחד עם ראש החוג לעיצוב פנים של המסלול האקדמי המכללה למינהל, כרמלה יעקבי וולק.

הסטודנטים המשתתפים:אורית הזה, גל הרטוב, לילך שרעבי, מירב גלאט
אורית מילר - אמנית גראפיטי בוגרת החוג

הסטודנטים התבקשו ע"י המרכז היהודי- ערבי לתכנן מועדון נוער במרחב של המקלט הציבורי, ולשם –כך, נפגשו הסטודנטים עם ילדי עג'מי במטרה להבין את צרכיהם ורצונותיהם. הפרויקט בוצע בשיתוף מחלקת הנוער של עירית תל אביב-יפו.

למרות מיקומו על מדרון ירוק הפונה אל הים- המקלט היה אטום לחלוטין לנוף וסבל מבעיית אקוסטיקה קשה.  העיצוב ניסה לפתור בעיות אילו ובמקביל, לייצר מרחב עתידני, המתנתק מהמציאות היומיומית ומנסה לטשטש את התחושה שהמועדון ממוקם במקלט אטום.

נעשו ניסיונות טיפול בבעיות האקוסטיקה הקשות של המקלט ע"י הוספת חומרים רכים סופגי רעש. החלל כולו נצבע בצבעים בהירים, ועוצב באופן המשדר אווריריות וקלילות לצד אמירות אורבאניות עכשוויות המתקשרות עם עולמם של בני הנוער.

כל החומרים הטקסטילים בהם נעשה שימוש במקלט משמשים הן כפתרונות לריכוך מראה המקלט אך גם כאלמנטים אקוסטיים לדוג'- אריחי לבד תעשייתי בגווני אפור/כחול/ סגול הוצמדו לקירות כפתרון אקוסטי אך יכולים לשמש גם כלוח מודעות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה