יום שלישי, 19 ביוני 2012

פתיחת תערוכת : האוסף והחלל החינוכי של מוזיאון העיצוב חולון בשיתוף החוג לעיצוב פנים

פתיחת תערוכת: האוסף והחלל החינוכי של מוזיאון העיצוב חולון, בשיתוף החוג לעיצוב פנים/ גלריית "זהזהזה"/ שישי ה-22.6.12/ 10:30 בבוקר/ נמל ת"א/ אוצרת ומנחת הסטודיו: מעצבת אפרת ידיד בן- עזרא

התערוכה,מציגה מגוון עבודות סטודנטים אשר נוצרו במסגרת חוג סטודיו קצר בנושא עיצוב סביבות תוכן אינטראקטיביות של שנה ג' בחוג לעיצוב פנים.
הסטודיו, בהנחייתה של אפרת ידיד בן-עזרא (אסיסטנטית: לי סבן) עסק בפיתוח ועיצוב של חווית מבקרים המבוססת על שילוב בין חדר האוספים לבין אגף החינוך של המוזיאון.


מטרתו של האגף החינוכי לספר באופן חוויתי את הסיפור של עולם העיצוב, ולחשוף את המבקרים לתהליכי העיצוב והייצור המורכבים שעומדים מאחורי מוצרים מעשה ידי-אדם. הסטודיו בחן את הפוטנציאל שגלום בפעילות חינוכית שמתקיימת בתוך חדר האוספים, ע"י פיתוח של ממשקים שמייצרים דיאלוג בין שתי הפרוגראמות הללו.
סטודנטים פיתחו ממשקים להעברת מידע שמשלבים בין המוצגים הפיזיים בחלל לתכנים דיגיטאליים, באופן שמאפשר למבקר לעשות סוגים שונים של דפדוף בתוך הארכיב, למשל: בחינת נושא של שיטת ייצור בחתך רוחבי על פני האוסף כולו או העמקת הידע בהיבטים שונים לגבי מוצג בודד.
פיתוח ממשקי התוכן נעשה באמצעות מתודולוגיה של בניית תרחישים עבור משתמשים בעלי רקע, צרכים ומוטיבציות שונות לצריכת המידע. לדוגמא: מבקר ללא מטרה מוגדרת או רקע בעיצוב יכול להתחיל דווקא משיטוט בחלל והתרשמות בלתי אמצעית מאוסף המוצגים כאשר הוא צורך מידע אודות מוצגים שמעוררים את סקרנותו. לאומתו אוצר, מעצב או סטודנט לעיצוב שמחפש או חוקר דבר מסוים, יתחיל מתוך מציאת תכנים בארכיב אשר יפנה למיקום המוצגים הספציפיים בחלל. המטרה היא  לאפשר למבקרים לעשות אינטראקציה עם התכנים באופן חוויתי ופעיל בהתאם להעדפותיהם האישיות. האתגר של הסטודנטים היה לתכנן ולעצב את החלל באופן שיתמוך ויעצים חוויות התוכן והממשקים שפיתחו.

לפרטים נוספים:
http://www.facebook.com/events/399095660142751/

בתמונה:
עבודתנה של הסטודנטית עדי אפרת שניר.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה